مدیرکل مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش گفت: آیین‌نامه آموزشی و پرورشی مراکز غیردولتی که از سال‌های گذشته مورد درخواست هیأت دولت بود، براساس قالب موردنظر شورای عالی آموزش و پرورش آماده شده که به زودی ارسال می‌شود.

آیین‌نامه آموزشی و پرورشی مدارس غیردولتی آماده شد

بهنام نیک‌نژاد اظهار کرد: بیش از ۱۸ هزار مدرسه غیردولتی و ۲۰ هزار مرکز غیر دولتی در کشور وجود دارد و ۱۵ درصد مدارس کشور مدارس غیردولتی هستند که ۱۴ درصد دانش‌آموزان کشور در این مدارس تحصیل می‌کنند.

مدیرکل مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش در خصوص الگوی شهریه مدارس غیردولتی و مراکز آزاد، گفت: طبق مواد ۱۵ و ۱۶ قانون تاسیس و اداره مراکز غیر دولتی، شهریه هر شهرستان تعیین و ابلاغ می‌شود.

وی با بیان اینکه در هیچ صنف و حوزه‌ای قیمت شهریه مصوب و فوق برنامه روشن و واضح نیست، بیان کرد: حقوق معلمان شاغل در مدارس غیرانتفاعی براساس شهریه‌ای که از دانش‌آموزان گرفته می‌شود، پرداخت شده و گاهی حقوق عالی، مکفی و بیمه دریافت نمی‌کنند.

نیک‌نژاد با بیان اینکه هم مردم و هم موسسان برای شهریه تحت فشار هستند، تصریح کرد: وظیفه ما اجرای قانون است و شهریه‌های این استان نسبت به سایر استان‌ها وضعیت مناسبی دارد.

وی با بیان اینکه رویداد ملی دیگری که در چهارمحال و بختیاری اتفاق می‌افتد شورای هماهنگی موسسان مراکز آموزش و پرورش غیردولتی است، گفت: این شورا امروز در این استان مسقر و طی برگزاری جلسات متعدد در خصوص قوانین و آیین‌نامه‌ها مصوباتی تنظیم خواهد شد، همچنین آیین‌نامه آموزشی و پرورشی مراکز غیردولتی که از سال‌های گذشته مورد درخواست هیأت دولت بود، براساس قالب موردنظر شورای عالی آموزش و پرورش آماده شده که به زودی ارسال می‌شود.

نیک‌نژاد در خصوص سهمیه معلمان غیردولتی در استخدام‌های آموزش وپرورش، خاطرنشان کرد: استخدام در آموزش و پرورش از طریق آزمون صورت می‌گیرد که طبق بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌ها برای معلمان و کارکنان مدارس غیردولتی در مصاحبه تخصصی امتیاز قائل شده و اغلب قبولی‌ها از معلمانی است که در مدارس غیردولتی فعالیت می‌کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.